Konoba

Open 24/7
 
HomePortalCalendarFAQSearchRegisterMemberlistUsergroupsLog in

Share | 
 

 Hrana i zablude

View previous topic View next topic Go down 
AuthorMessage
Madra
Admin


Female
Number of posts : 1787
Age : 46
Localisation : New York
Registration date : 2006-06-28

PostSubject: Hrana i zablude   Thu 29 Jun - 14:20

Najčešće pogreške u zdravoj prehrani

Koliko se god trudili, pokušaji zdrave prehrane nisu vas doveli do željenih rezultata? Bilo da je riječ o dijeti iz estetskih razloga ili jednostavno želite poboljšati režim unosa hranjivih tvari u tijelo, postoji niz pogrešaka kojih često niste svjesni

Zdrava prehrana u kombinaciji sa zdravim životom, barem u onolikoj mjeri koliko nam to život (posao, škola, obitelj...) dozvoljava, učinit će da se osjećate dobro u svojem tijelu. Stoga pripazite na ovih nekoliko sitnica koje su često zanemarene čak i u najstrožim dijetama.

Slatkiši koji sadrže pravo voće
Tijekom dana, pogotovo ljeti, poželjno je u organizam unijeti barem četiri do pet komada voća. Slasne slike na omotima zdravih slatkiša i naljepnice koje tvrde da je proizvod izrađen od voća mogu vas zavarati da njime zamijenite obrok pravog voća.

Kako proizvođači nisu dužni navesti koliki se postotak pravog voća nalazi u proizvodu, moguće je da se sastoji samo od voćnih sokova koji sadrže i šećer. Nije zanemarivo da većina njih sadrži gotovo jednak broj kalorija kao i 'pravi' slatkiši.

Umjesto toga da takve slatkiše računate kao zdravi zalogaj, radije im pristupite kao i svakom drugom slatkom iskušenju.

Pretjerano konzumiranje dodataka prehrani
Često se zaboravlja da su vitamini u tabletama dodatak prehrani, a ne nadomjestak hrane koja se ne unosi u organizam.


Tablete ne smiju zamijeniti vitaminski obrok
Osim toga, pretjerano korištenje vitamina može ugroziti zdravlje.

Svi vitamini i minerali u tijelu međusobno surađuju te se vrlo lako se može poremetiti njihova ravnoteža koncentriranim dozama jednog od vitamina ili grupe vitamina.

Umjesto toga ne uzimajte više od jedne vitaminske tablete dnevno. Isključivo uz savjet liječnika ili nutricionista posegnite za dodatnim vitaminskim skupinama.

Mali broj obroka ili nedovoljni unos hrane
Preveliki i premali unos hrane, iako u suprotnosti, međusobno su povezani. Ukoliko ne jedete u pravilnim razmacima tijekom dana, poremećuje se razina šećera i inzulina u krvi. Tada organizam zadržava masnoće koje se unose u organizam te dolazi do usporavanja metabolizma, što rezultira debljanjem.

Umjesto toga ne uskraćujte si obroke. Jedite svaka četiri sata i nikako se ne izgladnjujte do sljedećeg obroka.

Korištenje umjetnih sladila
Ovo se pravilo ne odnosi na unošenje kalorija, jer oni su nesumnjivo manje kalorični od šećera. Ali su zato 200 do 300 puta slađi od konzumnog šećera. Stavljaju se u puno manjim količinama, ali vrlo često izazivaju žeđ i povećavaju apetit.

Istraživanja su dokazala povezanost umjetnih sladila s migrenama i vrtoglavicama. Osim toga, eksperimenti su potvrdili da zaslađivači (saharin i ciklamati) izazivaju rak kod eksperimentalnih životinja. No, njihova povezanost s stvaranjem malignih stanica u ljudskom organizmu nije dokazana.

Umjesto toga pijte vodu ili iscijedite omiljeno voće, zasladite medom po potrebi i uživajte u zdravom i finom napitku. Kavu ili čaj zasladite smeđim ili voćnim šećerom.


Zdrava prehrana ne znači nužno lišavanje omiljene hrane

Dijeta poznatih
Iako zvuči primamljivo držati se dijete koja je pomogla Jennifer Aniston da postigne željenu težinu, nutricionisti upozoravaju na neprimjerenost određenog režima prehrane.

Ako je dijeta dobra za 'prijateljicu' Jennifer, ne znači da je korisna i svima ostalima. Većina celebrity dijeta temelji se na izbacivanju ugljikohidrata, koji su sastavni dio uravnotežene prehrane. Prednost se daje proteinima, zbog čega, pak, tijelo može gubiti kalcij.

Umjesto toga okrenite se uravnoteženoj prehrani koju će sačinjavati voće, povrće, puretina, riba, crni kruh te riža.

Aromatizirane vode
Iako su označene kao dijetetski proizvod, aromatizirane vode u sebi sadrže šećer koji je na proizvodu ponekad označen kao suha tvar.


Vrhunsko ohlađenje - kriške voća i listovi metvice u vrču hladne vode
Ovisno o proizvođaču, može sadržavati 44 do 65 grama šećera u boci od 1,5 litara. To je kao da se u organizam unese pet jušnih žlica šećera. Proizvođači voda unos šećera smatraju nužnim jer bi bez njega voda bila bljutava.

Umjesto toga da aromatiziranu vodu konzumirate kao čistu, izvorsku, uzmite u obzir i nezanemarivu količinu šećera. Posegnite za običnom vodom u koju možete i iscijediti malo limuna i na taj je način obogatiti okusom svježine.

Razmišljanje na 'kratke staze'
Dijete na kratke staze s minimalnim brojem kalorija, pri čemu se tijelo drži gotovo u gladnom stanju, ne donose nikakve rezultate. Ako se i izgubi nekoliko kilograma, budite sigurni da će se sigurno i vratiti.

Umjesto toga zdravoj prehrani pristupite kao stilu života. Bez odricanja, u umjerenim količinama možete se priuštiti gotovo sve. Uz više samodiscipline i predanosti, ali s dugoročnim rezultatima.
Back to top Go down
View user profile http://konoba.dynamicforum.net
 
Hrana i zablude
View previous topic View next topic Back to top 
Page 1 of 1

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
Konoba :: Zabava :: Zdravlje-
Jump to: